יום רביעי, 18 בספטמבר 2013

עוד לסוכות - עוגת תמרים קרמלית ומשגעת של קרין גורן

קרין גורן היא סוג של גורו בשבילי. יש לי 99% הצלחה עם המתכונים שלה, ולרוב הם יוצאים כמו בדיוק כמו בתמונה (אם כי לא הפעם, היא יצאה מכוערת כמו שהיא הייתה טעימה). את המתכון הזה גורן קיבלה מדניה ויינר, שבמקרה יש לה גם בלוג משלה (matkonation.com), אותו גיליתי כשחיפשתי קישור בשבילכם למתכון הזה (כדי לא להפר זכויות יוצרים). ויינר פרסמה את הגרסה שלה למתכון בבלוג, וההבדלים היחידים בינה לבין המתכון שגורן פרסמה בעמ' 94 של "סודות מתוקים 2" הם כמות החמאה (כרגיל גורן הייתה נדיבה איתה והוסיפה עוד 40 גר'), ויינר אופה עם קמח תופח וגורן עם כוס קמח + אבקת אפייה (שזה אותו הדבר בעצם, כי קמח תופח זה פשוט קמח עם אבקת אפייה), והציפוי: בעוד ויינר השתמשה באגוזי מלך, גורן פיתחה ציפוי "קרמלי משגע", ואחרי שתטעמו אותו תבינו לבד למה...


המתכון מוכן לפעולה
               
משרים את התמרים במים רותחים (נראה כמו ג'וקים שלוקים בשלב הזה, לא?),
וטוחנים אותם במעבד מזון. גורן מזהירה שהתמרים ישפריצו בשלב הזה, והיא לא מתבדחת, בגלל
זה המעבד עטוף כמו סיקי.
                                        
מערבלים חמאה עם סוכר ומוסיפים את הביצים


                                                   מוסיפים קמח ואת התמרים המעוכים



עכשיו זה כבר מתחיל להראות יותר מעורר תאבון...



ועכשיו כבר לא...

תגובות:

אני: מאוד אהבתי! בציפוי של גורן יש גם כפית נס קפה והשילוב של זה עם התמרים הוא מטמטם!

גיס 1: "מאוד נחמד ניצי, יש עוד?"

אחיין 1 (16) ואחיין 2 (13): לא אוהבים את הטעם של הקפה, אכלו את העוגה והשאירו את הציפוי (לא נורא, יותר בשבילי :)

אמא שלי: "אני לא אוהבת עוגות תמרים, יש להם טעם של דבש." 
אני: "זה בגלל שבעוגות דבש יש קינמון וציפורן וזה לא טעים לך. בעוגה הזו אין."
אמא: "לא, זה כי אני לא אוהבת דבש." שעה אח"כ - "אהההמ, זה מאוד טעים!"
דההההההה

וזו ערמת הכלים שמחכה לי למחר...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה