יום שישי, 10 בינואר 2014

עוגה לשישי - "סינרול פטנט" של קרין גורן

ליום הולדתי קיבלתי מהחברה הוותיקה מ' את הספר הראשון של קרין גורן. עד היום את רוב המתכונים מהספר הזה הורדתי מהאינטרנט, אבל אני מאוד אוהבת את הפורמט של ספרי בישול, ונוח לי לעבוד איתם במטבח. מה גם, שתמיד יש בספר כמה מתכונים שלא זכו לפרסום ברשת, או שפרט זה או אחר הושמט מהם ונשמר לספר. כזה הוא המתכון שלפניכם: מצאתי אותו בשבילכם ברשת, אבל בלי "הפטנט", אז אצרף אותו בכל מקרה לפוסט הזה, ונקווה שלאף-אחד עם תואר משפטי לא יהיה אכפת.


עמ' 150 בספר "סודות מתוקים" 1



מערבבים את כל החומרים היבשים.
השיחוק הגדול במתכון הזה, לדעתי, הוא השילוב של אינסטנט פודינג וניל בבצק.
רעיון פשוט גאוני.

אם החלב קר מדי אפשר להוסיף לו את החמאה המומסת,
אבל צריך לעבוד מהר כדי שהיא לא תקריש.
מוסיפים את החומרים הרטובים ליבשים ובסוף גם את המלח.


לשים עוד דקה או שתיים.

ועכשיו מכסים ושולחים את השמרים לתפוח בשקט.

אחד הרגעים המספקים ביותר בהכנת בצק שמרים -
מסירים את המגבת ומגלים שהבצק אכן עלה ותפח.

בפעם הראשונה שהכנתי את המתכון התבלבלתי וערבבתי את החמאה עם הסוכר החום והקינמון.
בפעם השנייה כבר הייתי יותר מסודרת.

לאחר שגלגלנו וחתכנו,

שוב מכסים ומחכים להתפחה.

שמנמנים וחתיכים

ועכשיו להפרת זכויות היוצרים, "הפטנט":
250 גר' גבינת שמנת 30%

100 גר' חמאה רכה
200 גר' אבקת סוכר
1 כפית תמצית וניל

טורפים הכל ביחד לתערובת חלקה. מורחים כף מהציפוי כל כל מאפה בעודו חם,
מצננים ומגישים.




לדעתי הם לא נראים הכי מושכים בעולם, אבל הם טעימים בצורה מטריפה!

דבר המבקר:

אחיין 1 (16): "זה טעים ניצי!"

גיס 1: "מעולה. רך מאוד. מזכיר לי מאפים מאנגליה."

אחיין 3 (9): "אני לוקח קרטיב"

אחיין 2 (13): "טעים"

מבחינתי זו הייתה כזאת הצלחה, וכל-כך אהבתי את המתכון שהכנתי אותו היום בשנית. התמונות שאתם רואים צולמו כבר לפני חודש, ופשוט לא הצלחתי להביא את עצמי לכתוב (כפי שכתבתי בפוסט שפרסמתי אתמול). עכשיו אני מלאה שוב ברעיונות שמתחרים זה בזה ואני מקווה לפרסם בקרוב פוסטים בתחומים חדשים, לרחוץ את הבית ולסיים את הבלאדי עבודה שמחכה לי כבר חצי שנה!!! שבת שלום לכולם וכתבו לי בבקשה הערות, שאלות, בקשות...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה