יום חמישי, 9 בינואר 2014

עוגות יום הולדת - עוגת "קרם על קרם" של פסקל (עוגת ספיידרמן) ועוגת תותים (עוגת שדה תותים עם טרקטורים) ועוד כמה...

שוב יום הולדת לאחיינים, הפעם למס' 7 (בן 5) ולמס' 8 (בן שנתיים), שניהם ילידי ינואר. הרבה זמן לא פרסמתי פוסט, למרות שהיה לי אחד כמעט מוכן. מכיוון שלא התקדמתי עם עבודת כתיבה אחרת שהייתי צריכה לעשות, פשוט נכנסתי ללופ מעצבן עם עצמי ולא הייתי מסוגלת לכתוב שום דבר. בנוסף, גם עם הדייטים הפסקתי. פשוט נמאס לי, זה נורא משעמם ולא פגשתי בחורים עם חוש הומור. הבנתי שיש אנשים שנהנים מדייטים, מי אתם? כתבו לי בבקשה איפה הכיף...
מבחינת קינוחים ימי ההולדת אצל אחות 2 יותר צנועים, וזה בגלל שהבמה שייכת ברובה לגיס 2 שהוא הבשלן מס' 1 של המשפחה. אחרי ארוחה אצלו לא נשאר הרבה מקום לקינוח...
ליום ההולדת הזו התבקשתי להכין שתי עוגות פשוטות - הראשונה נקראת אצלנו "עוגת מעין" על-שם אחות 2, כי זו החביבה עליה. היא קושטה בספיידרמן שלפניכם והמתכון הוא מהספר "העוגות של פסקל" מאת פסקל פרץ-רובין; והשנייה עוגת תותים עם קצפת, עם בסיס הכי בסיסי שיש מהספר "עוגות יום הולדת" הקלאסי של ג'וזי מנדלסון, והיא קושטה כשדה תותים עם טרקטורים.
בנוסף, ישנם גם ימי-ההולדת בגן ובפעוטון, שלהם הכנתי את הספרה 5 כמירוץ מכוניות וקאפקייקס ממתכון עוגת שוקולד, גם מהספר של מנדלסון.



את הספר של פסקל מצאתי במגה, וקניתי אותו רק בגלל המתכון לעוגה הזו שאחות 2 כל-כך אוהבת. כבר יצא לי להכין אותה כמה פעמים בעבר, אפילו בשינוי בסיס (בסיס בראוניז ממתכון של קרין גורן), וזו פעם ראשונה שהשתמשתי בה לעוגה מקושטת ליום-הולדת. אבל בעצם, למה לא? מה יותר טוב מעוגה שגם עונה על הפנטזיה של הילד וגם טעימה לכולם, ולא סתם עוגה בחושה?

לפסקל יש גם אתר אינטרנט מאוד מושקע, אבל אין שם את המתכון הזה
אני מפרסמת את המתכון כי אני השמטתי ממנו כמה דברים, ואני מקווה שזה מספיק שינוי כדי שלא אתבע על סכומים שאין לי:


לבסיס (תבנית קפיצית 26 ס"מ)   
6 ביצים מופרדות
6 כפות סוכר
1 קופסת אינסטנט פודינג שוקולד  

4 כפות ליקר שוקולד
4 כפות מים 

מקציפים חלבונים במערבל חשמלי במהירות גבוהה. כשנוצר קצף מוסיפים את הסוכר בהדרגה ומקציפים לקצף יציב.
טורפים חלמונים ומקפלים אל הקצף. מוסיפים את האינסטנט פודינג. שופכים לתבנית משומנת ואופים ב-180 מעלות כ-30 דק' עד שקיסם יוצא נקי ויבש. מצננים.
מדללים את הליקר במים ושופכים על העוגה. אני גם קצת חוררתי אותה בקיסם כדי שהכל ייספג ולא השתמשתי בכל הכמות של הנוזלים. אפשר גם פשוט לפזר 2 כפות של הליקר ישר על העוגה.

לקרם
1 מיכל שמנת מתוקה
1 קופסת אינסטנט פודינג וניל
1 כוס חלב

                             

זה בהחלט הקרם הכי פשוט וישראלי שיש. אני מוסיפה גם עוד כמה כפיות של אבקת סוכר למתיקות. פשוט מורחים על העוגה ושולחים למקרר עד הכנת הציפוי.

ציפוי שוקולד:
100 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות
100 גרם חמאה חתוכה לקוביות
2 כפות חלב
2 כפות סוכר
2 כפות ברנדי

מבשלים את כל החומרים על אש קטנה עד שהסוכר נמס. אני העדפתי להשתמש ב"סוכר דקדק" של סוגת (אותו אפשר להשיג ברשת מגה). באנגלית הוא מכונה custard suger כי הוא באמת מאוד מתאים לקרמים למיניהם והוא נמס יותר טוב מסוכר רגיל. אחרי הבישול מצננים מעט את הקרם ואז מפזרים אותו על העוגה ושוב שולחים אותה למקרר עד למחרת.

את עיטור הספיידרמן עשיתי עם אייסינג, שלא כל-כך יצא לי. מצאתי מתכון באינטרנט בחיפוש בגוגל, אבל לא מילאתי אחר כל ההוראות ולכן לא פלא שיצא פאדיחה. למעשה, בתמונה הזו זו הפעם האחרונה שבה האייסינג נראה נורמאלי, כי במכונית הוא כבר נזל. לכן, חברים, אל תוותרו על הלימון!

                              

1 חלבון ביצה
1 כוס אבקת סוכר
מעט תמצית טעם
2 כפיות מיץ לימון
יש לערבב את כל החומרים (לא להקציף) ולעבוד עם הרויאל, כמובן שאפשר להוסיף מעט יותר אבקת סוכר כדי לקבל קרם סמיך יותר.

                  
                     ערבבתי את האייסינג עם צבעי מאכל
התחלתי את רשת הקורים בחלוקה של העוגה לרבעים
לכל אלה מכם, שכמוני חסרה להם "היד הקלה" שמאפשרת להוציא יצירות מופלאות לימי-הולדת מבצק סוכר, אני ממליצה על השימוש בקישוט בסיסי וצעצועים. זה גם מאוד משמח את ילד היום-הולדת שנותרת לו מתנה ביד אחר-כך. בנוסף, זה לא מגביל אותכם מבחינת העוגות, ודוגמא נוספת לכך היא העוגה הבאה:

עוגת בן-רגע (וניל)
כוס וחצי קמח                                            
3/4 כוס סוכר
2 כפיות אבקת אפייה
רבע כפית מלח
חצי כוס חלב
2 ביצים
100 גר' חמאה או מרגרינה מאוד רכה
כפית תמצית וניל

זוכרים? ספר ילדות שאהבתי להסתכל בו
גם לא בימי הולדת
  

מערבבים את כל החומרים היבשים, יוצרים גומה ומניחים בה את הביצים. מוסיפים חלב, וניל וחמאה (שצריכה להיות כמעט מומסת, אני שמה אותה במיקרוגל על הפשרה) ובוחשים לעיסה חלקה. שופכים לתבנית משומנת ואופים ב-180 מעלות כ-25-30 דק' עד שקיסם יוצא נקי. 


השלבים הבאים הם שלי:
שוטפים סלסלת תותים (נראה לי שבערך חצי קילו, קיבלנו אותם במתנה מהדודים שלי שבאו לבקר שבוע לפני-כן ויודעים שלאמא שלי אסור מתוקים), וממיינים אותם. אני שמרתי לעוגה הזו כ-10-12תותים קטנים ויפים בצד, ואת השאר פרסתי לפרוסות שלא היו חייבות להיות יפות. הנחתי את הפרוסות בקערה גדולה, ועל כל שכבה פיזרתי סוכר, שמתי עוד תותים ושוב סוכר. הכנסתי את הקערה למקרר ללילה בשביל לתת לתותים להגיר נוזלים.


לאחר לילה במקרר התותים הגירו מיץ מתוק ואדום אותו פיזרתי על העוגה, שגם בה חוררתי חורים בעזרת קיסם. המיץ מוסיף לחות וטעם תותי לעוגה, ומומלץ לעשות את זה עם כל עוגת תותים. מה גם, שהסוכר מעניק לתותים ברק ומוסיף גם להם מתיקות שלא תמיד נמצאת שם.



אחרי זה כיסיתי את כל העוגה בפרוסות התותים ומעליהם שמתי את אותו קרם קצפת מהעוגה של פסקל. 



הכנתי עוד קצת קצפת בשביל ליצור את הערוגות בשדה. עשיתי אותן בעזרת מזרק לקישוט עוגות. מעל הערוגות הנחתי תותים שלמים וביניהם את הטרקטורים, שכמובן שטפתי טוב, טוב בסבון לפני זה.

"טרקטור" זו אחת המילים השלמות הראשונות של אחיין 8,
קיבוצניק קטנטן...
ועכשיו, לעוגות לגן ולפעוטון:

עוגת שוקולד (ג'וזי מנדלסון)
2/3 1 כוס קמח
כוס וחצי סוכר
1/4 1 כפית סודה לשתייה
רבע כפית מלח
חצי כוס קקאו
100 גרם חמאה או מרגרינה מומוסת
כוס חלב
חצי כפית תמצית וניל
3 ביצים

אני הכנתי את הבלילה הזו כפול 2 בשביל הספרה 5, פעם אחת לתבנית העגולה ופעם שנייה לתבנית אינגליש קייק. מהבלילה שנותרה לי הכנתי קאפקייקס לפעוטון של אחיין 2. 


אחרי שערבבתי את כל החומרים היבשים הוספתי את הרטובים
ובסוף את הביצים
יוצאת בלילה סמיכה מאוד ושוקולדית. 
 
את התבנית העגולה קניתי במיוחד לעוגה הזו.                                   את הקאפקייקס הכנתי בשיטה שראיתי בתוכנית

זו תבנית קפיצית מתפרקת של קרין גורן והיא עוד תשמש אותי             Capcakes War, עם כף גלידה שטובה גם לעוגיות.
ביום הולדת 3, 6 ו-8, אני בטוחה                                                    מאוד מגניב ונוח.


את העוגה חתכתי בהתאם להוראות בספר, הנחתי את החתיכות על רשת צינון ואתה זה שמתי על תבנית אפייה עם נייר אפייה לקראת הציפוי.



הציפוי הוא ציפוי פשוט וקלאסי, מבריק מאוד ומתקשה מהר ובצורה נפלאה. זה מתכון שילדים תמיד אוהבים ואפשר לשחק עם הכמויות שלו:

1 כוס סוכר (עדיף דקדק)
1/2 כוס קקאו
1/4 כוס חלב
100 גרם חמאה

מערבבים בסיר את הסוכר והקקאו לפירוק גושים. מוסיפים את החלב ומערבבים מעל אש בינונית עד שהסוכר נמס. מוסיפים את החמאה ומערבבים עד שהיא נמסה. שופכים על העוגה.


 

מכיוון שנשאר לי שמתי גם על הקאפקייקס, למה שגם הם לא יהנו? אתם יכולים לתאר לכם כמה מלוכלכים החבר'ה הקטנים יצאו מזה?

לקישוט עוגת ה-5 חציתי את ממתקי הסוכר האלה שמוכרים בכל פיצוציה. הם מוסיפים הרבה צבע לעוגות וכבר הכנתי איתם את הספרה 4 לפני שנה לאותו אחיין (ולכן הוא ביקש את העוגה הזו שוב).

זו התוצאה הסופית. אני מאוד מרוצה ממנה. המכוניות הן לא מעשה ידי, הן נקנו מוכנות בחנות אפייה והן מיוצרות ע"י ציפיקייק אומנות מתוקה ואני חושבת שזה פשוט מיזם גאוני, כל הכבוד להם! הסוכריות הלבנות הן "קליק" שוקולד לבן. מחר אחות 2 תפזר על הקאפקייקס את הסוכריות הצבעוניות וזאת כדי שהן לא יימסו אל הקצפת בלילה. 

זאת העוגה מלפני שנה. המכוניות הן למעשה מחזיקי נרות
שגם נקנו בחנות אפייה. אחיין 7 שומר עליהן עד היום.

עדכון: אחיין 7 התעקש שאבוא ליום ההולדת בגן, אז גם יצא לי ליהנות מהעוגה 5. הילדים חיכו בכיליון עיניים לטעום מהעוגה, ואני חייבת לציין שכמה שהיא פשוטה - ככה טעימה! העוגה יצאה רכה, עסיסית, לא יבשה בכלל, והציפוי נשאר מבריק ויפה גם יום אחרי. עוגה מנצחת לילדים!

2 תגובות:

  1. איזה יצירות יפייפיות ! אני רוצה לחזור להיות ילדה ושאת תכיני לי את העוגה ליום ההולדת :)
    בטח כל החברים שלהם מתים מקנאה!!
    את ממש מוכשרת 0-:

    השבמחק
  2. תודה! ולא חייבים להיות ילדים בשביל לקבל ממני עוגת יום הולדת, בשמחה גם ליום הולדת הבא :)

    השבמחק