יום שבת, 5 באפריל 2014

עוגה לשישי - עוגיות מקרון של קרין קורן




חזרתי בפוסט חדש!!! אני לא מאמינה על עצמי כמה זמן עבר מאז כתבתי כאן לאחרונה. פייר, אני מאוכזבת. הבטחתי לכם בפברואר שאכתוב פוסט יום-הולדת נוסף, ומפה לשם כבר עברו חודשיים ואוטוטו צריך לפרסם פוסט לפסח. אז הנה, לקראת החג, פוסט על עוגיות מושלמות לפסח - עוגיות מקרון, העוגיות שממלאות אותי בפחד וציפייה כל פעם שאני נתקלת במתכון נוסף לפלא הצרפתי העדין הזה. 

עוגיונט פרסמה כל-כך הרבה פוסטים לעוגיות האלה, ואני הדפסתי לי לקלסר כמעט את כולם, אבל החלטתי להתחיל אם המתכון של קרין, כי זו אקסיומה ידועה שעם מתכון של קרין - לא מפשלים! אז הנה לכם סקופ אדיר לפסח - יצא על הפנים! בואו איתי לחוויה צרפתית שכולה מפח נפש, קינוח מעודן שהפך על-ידי משפחתי לפונדו ואחיין מרוצה אחד שאפילו ביקש עוד.


Before


After
העניין הבאמת מאכזב עם המתכון הזה - לוקח שעות להכין אותו! הייתם חושבים, מה כולה עוגיות, בסופו של דבר מדובר בבלילה אחת ופיזור בתבניות, אבל לכך יענה לכם המקרון במבטא צרפתי סנובי במיוחד - מה אני נראה לכם? אמריקאי? אותי לא פשוט מערבבים ואופים! קחו לעצמכם איזו שעה, ופנקו את עצמכם בטחינה וסינון, טחינה וסינון, שוב טחינה וסינון, ובדיוק שחשבתם שסיימתם - עוד קצת טחינה וסינון של שקדים. ואז סננו גם את אבקת הסוכר. 


אחרי שעה על הרגליים הצלחתי להגיע למשקל היעד שלי -
200 גרם שקדים טחונים ומסוננים דקן-דקן
עכשיו מגיע רגע שרוב אופי המקרונים רועדים ממנו - שלב הקצפת החלבונים. קורן מציינת שיש מי שמקפיד ו"מיישן" את החלבונים שלו (יום-יומיים בחוץ), דוחה עד כמה שזה נשמע, אבל היא פשוט ממליצה להשתמש בחלבונים בטמפרטורת החדר. לטיפים של עוגיונט בעניין זה ובכלל על מקרונים קבלו קישור.


4 חלבונים מוקצפים למרקם של קצף גילוח
כבר מעל שנה שאני מתכוננת ואוזרת אומץ לעשות את המתכון הזה. כל פעם מדפיסה עוד מתכון מעוגיונט ומתה מקנאה. אז קצת עפתי על עצמי כשהחלטתי סוף כל סוף to rise to the challenge, ולכן הכנתי שלושה מילויים שונים לעוגיות וצבעתי אותן בשלושה צבעים שונים מערכת צבעי הג'ל שלי (שהתחלתי לאסוף רק בגלל המקרונים).

  
מימין לשמאל: מלית גבינת שמנת בטעם וניל; מלית שוקולד חלב וקפה; מלית שוקולד מריר
או - מטבל פונדו 1, פונדו 2 ופונדו 3

  

 לזילוף העוגיות השתמשת בפטנט סיני שהגיע אלי בטעות כשניסיתי להזמין משטחי סיליקון לאפיית מקרונים. הפטנט התגלה כנוח להפליא אך קשה מאוד לניקוי. מעניין אותי העיצוב שלו, בעוד רוב המזלפים המערביים הם בעלי צורה מאורכת, הסינים הלכו על צורה שטבעית בתרבות שלהם - קערית שטוחה. יצא לי לראות תיירים סינים/יפנים בחדר-אוכל שלנו ממלאים מיץ בקערות מרק, מעניין מה הם חושבים על השימוש שלנו בכוסות...


התמונה המתעתעת
תנסו אתם לצלם ולזלף בו-זמנית!


ועכשיו צריך להניח למקרונים חצי שעה בטמפרטורת החדר לפני שמכניסים אותם לתנור, כנראה בגלל שההכנה שלהם היא כל-כך זריזה ולא תובענית בכלל חשבו להם הצרפתים - איך עוד נמרח את הזמן? מרד אלור! 


ככה הלכה לה ארוחת שישי בחדר-אוכל - בבייביסיטר לפאקינג מקרונים!
The Horror
כן, ככה נגמר סיפורנו, במקרונים חלולים, דבוקים לתבנית ולנייר האפייה עם טעם של "שערות סבתא"... אבל חכו - טוויסט! המבקר עוד לא אמר את המילה האחרונה:

אחיין 2 (14): "ניצי, זה דווקא טעים!"

אחות 2: "כל עוד יש שוקולד אני מרוצה".

גיס 1: "ניצי, איך זה יכול להיות שזה יצא לך לא טוב אם לא נשאר?"

אחיין 8 (שנתיים):  "עוד! אני!"



! It's a fondue party
 כל-כך הרבה קרה מאז כתבתי כאן לאחרונה - שמתם לב למטבח החדש? חזרתי לגור אצל אמא והשתלטתי לה על המטבח. בנוסף, נרשמתי ללימודים שנה הבאה - הסבת תעודת הוראה להוראת אנגלית במכללת "אורנים". הפסקתי ללכת לטיפול כי החלטתי שטוב לי מדי כרגע ואני מרוצה מהמקום שהגעתי אליו בחיים, גם אם זה לבד. אני עוד חייבת לכם פוסט יום-הולדת, לפני שיגיע הבא בתור, וכמובן מתכון מנצח לפסח, שהפך אצלנו למסורת משפחתית. 

בבקשה שתפו אותי בחוויות המקרונים שלכם, אשמח לשמוע גם על הפאשלות וגם על ההצלחות (ולקנא קצת). נתראה, ניצן.





תגובה 1: