יום שלישי, 8 באפריל 2014

עוגות יום הולדת - טארט שוקולד של על השולחן ועוגת תפוזים עם קצפת ותותים

האמת שהכל התחיל באסון... רציתי להכין טארטלטים קטנים עם קרם פטיסייר ותותים, ובמקום זאת יצאו לי דסקיות עבות ומכוערות שהכריחו אותי לשנס מותניים ולשנות כיוון בזריזות. החלטתי ללכת על מתכון קלאסי - עוגת התפוזים של אמא שלי, ולקשט אותה הכי יפה שרק אפשר. אחות 1, אמא של ילד היום-הולדת (אחיין 2 שחגג 14) הזמינה "משהו מאוד שוקולדי", וככה יצא לי לחזור למתכון מנצח מאחד מספרי האפייה האהובים עלי ביותר - "מתוקים" מסדרת "ששת" של "על השולחן". 






המתכון לקלתית של טארט השוקולד הוא אחד מהאהובים עלי ביותר. בספר מצוינות מספר אופציות לגיוון הקלתית - לימון, וניל, קינמון או שוקולד, והיא יוצאת פריכה ומתוקה. 




לקלתית בקוטר 28 ס"מ
2 כוסות + 2 כפות קמח (300 גרם)
1/4 כפית מלח
1 שקית אבקת סוכר
200 גרם חמאה

שמים הכל ביחד במעבד מזון או במיקסר עם וו גיטרה.



לאחר שטוחנים הכל בפולסים (כדי שהחמאה לא תתחמם יותר מדי ותימס), מוסיפים ביצה טרופה אחת.
משטחים את הבצק, עוטפים בניילון נצמד ושמים במקרר לשעה.



לקלתית קקאו מחליפים 1/4 כוס קמח ב-1/4 כוס קקאו.



מניחים על התבנית, מהדקים, מסירים שאריות, מחוררים עם מזלג ומניחים במקפיא לחצי שעה.


בינתיים מכינים את המלית
1 מיכל שמנת מתוקה
1/4 כפית מלח (להדגשת טעם השוקולד)
250 גר' שוקולד מריר משובח (אתם רואים בתמונה באיזה סוג אני בחרתי)

מביאים את השמנת והמלח לסף רתיחה ושופכים על השוקולד. מחכים קצת ואז מערבבים. אם השוקולד לא לגמרי נמס אפשר להיעזר קצת במיקורגל. 



מוסיפים ביצה, חלמון ביצה ו-2 כפות ליקר שאוהבים, אני אוהבת ליקר שוקולד, כמובן. יוצקים על הקלתית ואופים ב-160 מעלות 20-25 דק' עד שהמלית יציבה בשוליים ועדיין רוטטת במרכז. מצננים.



ועכשיו לציפוי שהופך את כל החוויה הזו לסופר מושחתת:
מחממים בסיר 80 מ"ל שמנת מתוקה ומלח לסף רתיחה.
יוצקים על 80 גר' שוקולד מריר קצוץ, ומערבבים עד שהשוקולד נמס.
מוסיפים 20 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות קטנות.


כל-כך יפה שהא לבכות! אני עפה על עצמי על הצילום הזה,
בהחלט אחת מנקודות התורפה של הבלוג הזה בד"כ.
זהו, מכאן זה הולך למקרר עד להגשה. הכנתי את הטארט יום קודם כי אין לו בעיה לבלות במקרר והוא לא חייב להיות טרי בשביל להיות טעים.

המתכון הבא הוא מתכון משפחתי, ואני בטוחה שנתקלתם כבר בעבר באינספור גרסאות דומות להפליא לעוגת תפוזים:

4 ביצים מופרדות
1.5 כוס סוכר
1/2 כוס שמן
3/4 כוס מיץ תפוזים
2 כוסות קמח + אפיון

מערבבים חלמונים, שמן, מיץ תפוזים וקמח בקערה גדולה.
מקציפים חלבונים עם סוכר ומקפלים פנימה.
אופים 30 דק' ב-200 מעלות עד שקיסם יוצא נקי.



פורסים את העוגה לשניים, 



מרטיבים במיץ התותים ששמרנו במקרר (ראו פירוט על זה בפוסט קודם שלי).


מורחים קצפת (תכינו קצפת מלפחות 2 מכלים, הוסיפו אינסטנט פודינג וניל ואבקת סוכר לפי הטעם שלכם) ומפזרים תותים על החצי התחתון של העוגה. בשלב הזה ממש לא חייבים להשקיע, ועדיף להשתמש בפרוסות הפחות יפות שלכם. 



מצפים את כל העוגה בקצפת.


ומקשטים בתותים יפים! תתחילו בקצוות ותבנו את דרככם פנימה. זה כל-כך פשוט וכל-כך יפה!
אתם יודעים שאני תמיד מחפשת את קיצורי הדרך ושאין לי את "היד הקלה", אז שימו לב לפטנט הנפלא הבא, שגם אותו רכשתי באיזשהו אתר סיני זול להפליא: שבלונות לעוגות!




הכיתוב נעשה עם אבקת סוכר, על עוגות בהירות יותר משתמשים בקקאו.
רצוי להגיש את הטארט עם קצפת ליד, עדיף עם כמה שפחות סוכר
 כדי לאזן את המתיקות של כל השוקולד הזה.

עכשיו, מכיוון שהיום-הולדת הזו הייתה כבר בפברואר, והיום אנחנו באפריל, אני לא ממש זוכרת מה היה "דבר המבקר". אני חושבת שלכולם היה טעים, גיס 1 התלהב מאוד מעוגת התותים, אבל לצערי אני הייתי מצוננת קשות ולא יכולתי להרגיש בטעם של שום דבר ממה שהוגש לשולחן! 

נתראה במתכון לפסח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה