יום חמישי, 26 ביוני 2014

עוגה לשישי - מיני מאפינס בננות וחמאת בוטנים עם שטרויזל מייפל וקינמון של עוגיו.נט ועוגות נוטלה אישיות של רחלי קורט

לאחרונה גיליתי תשוקה עזה לשילוב של חמאת בוטנים ושוקולד, מלוח ומתוק. כבר סקרתי כאן מתכון שהכיל את שני הטעמים הממכרים האלה וכעת הגיע תורו של מתכון שכולל טעם אהוב נוסף - בננות. את השילוב של בננות במתכוני אפייה גיליתי במתכון של הכוהנת גורן בעוגיות שיבולת שועל שלה, שגם אותן כבר סקרתי. מתברר שבננה מוסיפה נימוחות לעוגות בדיוק כמו שהיא מוסיפה לשייקים. 

קישור פה
בבית גם האחיינים שלי התאהבו בבננות, במיוחד אחיין 1 (17), שתמיד מבקש שאכין עוד. קצת חששתי מאיך יתקבל המתכון הזה במשפחה, אז הכנתי בנוסף את אחד המתכונים הקלים ביקום - עוגות נוטלה אישיות של רחלי קורט.

תרגולת עוגיו.נט - שקילת ומדידת כל המצרכים לפני שמתחילים.
שימו לב שהפעם עוגיו.נט גם כללה את שלבי ההכנה, פוסט יוצא דופן ונחמד מאוד.
לי חסרים תצלומים של הכנת השטרויזל (חייבים למצוא לזה שם בעברית) אז תוכלו להשלים אצלה.

מערבבים קמח, אבקת אפייה, סוכר לבן, 2 כפות מייפל,
מלח, חלב, שמן, בננות וביצים.

מניחים מנז'טים קשיחים בתבנית קאפקייקס (עוגיו.נט ממליצה על מנז'טים צהובים עם נקודות
ואני אמליץ לכם על שימוש בתבנית ממתכת ולא מסיליקון).
ממלאים את המנז'טים 3/4 גובה, מניחים כפית חמאת בוטנים בכל אחד,

מפזרים מעל את השטרויזל (פירורים? אפשר פירורים?) ואופים!

קישור פה
מערבבים ביצים, קמח תופח ונוטלה (או בשמה העממי: מזון האלים),
מניחים במנז'טים ויאללה, לתנור!

מסקנות: בשני המתכונים חטאתי באפיית יתר והם יצאו טיפה יבשים. את המאפינס בננות לפחות הצילה טיפה החמאת בוטנים, הנוטלה פשוט נסדקו. אני עדיין מתרגלת לתנור האפייה של אמא שלי, שהוא חיה רעה שמקצרת כל זמן אפייה בחצי. המתכונים סה"כ פשוטים מאוד להכנה ואם הייתי מדייקת באפיה לדעתי היו יוצאים מצוין. את הנוטלה אני חייבת לנסות בשנית, את המאפינס בננות, אולי. 

דבר המבקר:
לא זוכרת... אני חושבת שנרשמה התלהבות מצד אחיין 1 למאפינס ואחות 2 הייתה מנומסת לגבי הנוטלה. לא הצלחה סוחפת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה