יום ראשון, 8 ביוני 2014

עוגה לשישי - בייגלה מתוק מהבלוג "מתוקים ומאפים" של ענבל רובין

איזה כיף לחזור לבלוג! פיניתי לי שבת איכותית להתרכז רק בעצמי - בבלוג, באתר האינטרנט של התרגומים שלי ובפייסבוק של התרגומים כדי לעשות קצת קידום עצמי. אני מתחילה עם פינה שטיפה הזנחתי - "עוגה לשישי", ועם בלוג חדש לאפייה שהתחלתי לעקוב אחריו בעקבות המתכון הזה: "מתוקים ומאפים" של ענבל רובין.  


עוד לא העמקתי בבלוג, אבל כבר אהבתי את הסדר והניקיון של העיצוב שלו, שמאוד מזכירים לי את עוגיו.נט. תמיד טוב בבלוג מתכונים שהכל מאוד אחיד ונוח למעכב. לצערי, ענבל לא כללה תצלומי הסבר על איך לקפל את הבייגלה האלה, אז ניסיתי לעקוב אחרי ההוראות וצילמתי לכם את מה שהבנתי. אני חייבת לציין - הם יצאו קצת פאליים, לא? 

קישור למתכון תמצאו פה. נתחיל:



שמרים, מים, ביצים, חמאה ממוסת וסוכר מתערבלים בקערת המיקסר.

מוסיפים את הקמח ואת המלח וממשיכים לעבוד.

מוסיפים את שבבי השוקולד, וכאן כבר כדי לעבור לעיבוד ידני.
אני לא התאפקתי והוספתי יותר ממה שהיה רשום במתכון, וזה לאו-דווקא היה הכי מוצלח...
תראו בהמשך למה.

מעבירים את הבצק למשטח מקומח ומחלקים לכדורים.
אני השתמשתי בפטנט שעלה לי כמה גרושים באיזה אתר סיני לחיתוך.

השיחוק הכי גדול של המתכון הזה - לא צריך להתפיח את הבצק!
הישר מהמיקסר הוא כבר מוכן ונוח לעבודה, התאהבתי!
אז להלן הניסיונות שלי לעקוב אחרי ההוראות בבלוג: "לוקחים כל בצק ומגלגלים לפס באורך של כ-20 ס"מ ובעובי של 1 ס"מ ויוצרים צורה של בייגל'ה" - לקוני משהו...


1.
תוספת השוקולד-צ'יפס שלי מאוד הפריעה בשלב הזה
של גלגול הנקניקייה, קחו את זה בחשבון.

2. 

3. 

4. פיל או פין?



אז איך יצא? טעים!

ממש אהבתי את זה שאיך שמסיימים להכין את הבצק - כבר אפשר לעבוד איתו ואין צורך להתפיח עד השלב שלפני האפייה. מהמיקסר למשטח, מהמשטח לתבנית, התפחה קצרצרה וכבר אופים. נהדר ליום שישי מבחינתי. בצק מתוק, גמיש, יצא אוורירי ולא דחוס. ישר ולעניין.

לי לא היה סירופ שוקולד בבית, אז המסתי קצת שוקולד מריר ופיזרתי עם כפית. אהבתי שענבל לא המליצה על סירופ שוקולד מפונפן או סירופ מייפל טבעי (דברים שעוגיו.נט מקפידה בהם). היא אפילו צילמה את האפיכל הפושטי שבו השתמשה. בחורה כלבבי.

דבר המבקר:
אחיין 2 (14): מזכיר לי את החלות של יום שישי שהיינו מכינים בגן (צודק).

2 תגובות:

  1. היי ניצן!
    איזה כיף לראות שהם יצאו לך כל כך יפים וברור שגם טעימים!
    אני שמחה שאהבת :)

    השבמחק