יום שבת, 5 באוקטובר 2013

עוגה לשישי - בראוניז במבה מ"על השולחן"

לפני כחצי שנה גיליתי מחדש את החטיף "סניקרס" (ואז נאלצנו להיפרד שוב לטובת הדיאטה). התגלית האמיתית הייתה שאני מאוד אוהבת את השילוב של מתוק ומלוח, שוקולד וחמאת בוטנים ליתר דיוק. כדרכו של היקום נתקלתי בכמה מתכונים עם אותו שילוב באותה תקופה, וחיכיתי להזדמנות לנסות אחד מהם. התזמון היה צריך להיות מושלם: בעיקר בלי אחות 2 (שתעשה על זה פרצופים איומים). אז אחרי שהחלטתי שאני מכינה היום טראפלס, היא הודיעה ששישי הזה היא לא מגיעה, ונאלצתי לחזור לנקודת ההתלבטות. נעמדתי מעל קלסר אוסף המתכונים שלי והחלטתי להמר על... "בראוניז במבה"!


מתנצלת, לא יודעת מאיזו שנה ומאיזה מס' חוברת גזרתי את זה...


המתכון הזה לקוח מאחת החוברות הישנות של מגזין "על השולחן" שהגיעו אלי דרך גיס 2. אני מקווה שהפרסום שלו כאן לא יפגע בזכויות יוצרים כלשהן:

חומרים לתבנית מרובעת בוגדל 25 ס"מ (אני השתמשתי בתבנית מלבנית סטנדרטית)
200 גר' שוקולד מריר 53% או 60% מוצקי קקאו קצוץ גס (אני השתמשתי בפרה מריר פרווה וזה בסדר גמור)
200 גר' חמאה
3 ביצים בטמפ' חדר
250 גר' (1/4 1 כוסות) סוכר
80 גר' (1/2 כוס + כף) קמח
70 גר' (1/2 כוס) אבקת קקאו
קורט מלח

לתערובת הבוטנים
100 גר' גבינת פילדלפיה מוקצפת (אפשר גם פילדלפיה רגילה) (השתמשתי בנפוליאון, זה מה שהיה במרכולית)
200 גר' חמאת בוטנים חלקה (השתמשתי בחמאת בוטנים צ'נקי, כנ"ל)
50 גר' (1/4 כוס) סוכר
2 ביצים


החומרים שקולים ומוכנים
- מחממים תנור ל-170 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.
- מכינים את תערובת הבראוניז: ממיסים שוקולד מריר קצוץ וחמאה בקערה במיקרו. מקפידים לא לחמם יותר      מדי - עדיף לחמם 30 שניות בכל פעם ולבחוש בין לבין. מערבבים למרקם אחיד.
- מערבלים ביצים וסוכר בקערת מיקסר עם וו גיטרה 2-3דקות עד שמתקבל קרם בהיר ותפוח מעט. אפשר            להשתמש במטרפה ידנית. מוסיפים את השוקולד המומס ומערבלים למרקם אחד. 



- מנפים לתערובת השוקולד והביצים קמח, אבקת קקאו ומלח ומערבבים בכף עץ או מרית רק עד שמתקבל        מרקם אחיד. לא מערבבים יותר מדי, כדי שהבראוניז לא יצאו קשים. משטחים בתבנית. 




- מכינים את תערובת הבוטנים ואופים: מערבלים גבינה, חמאת בוטנים וסוכר במיקסר עם וו גיטרה או               במטרפה ידנית לתערובת אחידה. מוסיפים ביצים אחת - אחת ומערבלים למרקם אחיד. יוצרים על התערובת       שבתבנית. מעבירים מזלג בתערובת ויוצרים דוגמת שיש (בדומה להכנת עוגת שיש).




- אופים כ-30 דקות (מומלץ לבדוק את מצב העוגה אחרי 20 דקות אפייה). העוגה מוכנה כששטח הפנים שלה    נראה אפוי, אך קיסם שמוחדר למרכזה יוצא לח מאוד.
- מצננים וחותכים בעזרת סכין ארוכה. מומלץ להקפיא את העוגה כשעה או לקרר כשעתיים לפני החיתוך (כך          הבראוניז לא יתפרקו במהלך החיתוך). שומרים בקופסה אטומה כשבוע בטמפ' החדר. אפשר להקפיא עד 3      חודשים.



דבר המבקר:

אני אהבתי, אם כי לא היה מספיק מלוח לטעמי. הבראוניז עצמם (החלק של השוקולד) יצאו עסיסיים מאוד, ולדעתי אפשר להתשמש במתכון הזה גם לבראוניז ללא שכבת הבוטנים. היה מושחת! (ועכשיו כואבת לי הבטן...)

אמא: "הבראוניז מצוינים, אני לא מרגישה מספיק את הבוטנים. אה, עכשיו אני מרגישה."

אחיין 1 (16): "אני מאוד אוהב את זה. את צריכה לעשות יותר מתכונים עם פרי, פחות עם שוקולד" (הילד מתבגר... אההה, אני דודה גאה).

אחיין 2 (13): "לא אהבתי את זה."

גיס 1: "יותר מדי שוקולד!"

אחיין 3 (9): "אני אוהב רק את החלק של השוקולד."

טוב לא מפתיע, ידעתי שהם לא חובבי בוטנים גדולים. הייתי צריכה הרבה פעמים להגיד לאחיין 3 שמדובר בבראוניז במבה, כי במבה הוא אוהב, כדי שינסה את זה. הצלחה חלקית בלבד מבחינת המשפחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה