יום חמישי, 24 באוקטובר 2013

עוגה לשישי - "אום כול תום" של קרין גורן

את העוגה הזו כבר יצא לי להכין בעבר בהצלחה רבה, וכאשר אחות 2 שוב ביטלה לי את התוכניות להכין ממתקי שוקולד לשישי (כנראה זה יקרה סוף כל סוף מחר), כי היא שוב הבריזה מערב שישי אצל סבתא, אצתי רצתי להכין עוגה לא שוקולדית וקלה להכנה - אום כול תום, עוגת וניל בחושה, של קרין גורן. לא הזיקה גם העובדה שראיתי שלעוגה הקודמת של קרין שסקרתי כאן, היו הכי הרבה כניסות עד היום לפוסט שלי (19, ועפתי על עצמי). 

הכנתי את העוגה הזו בפעם הראשונה לאחת מארוחות הצ'ולנט לשבת של אבא שלי ז"ל. אלו היו ארוחות צהריים כבדות ומפוצצות במיוחד, שהיו שמורות תמיד לימים גשומים בלבד, וידעתי שעוגה קרמית, על בסיס שמנת, גבינה או מוס, תהיה הרבה יותר מדי. עוגה בחושה ויבשה ישבה לי בול על הפינה הזו. עכשיו, זה ממש לא אומר שזו עוגת חנק, העוגה לחה ונפלאה, ויום אחרי טעמה אפילו משתבח. 


 
אום כול תום בהופעה 
שיר: אמאל חאייאתי
  כתוביות: אסתר ישורון


http://www.carine.co.il/page_444

את המתכון אי-אפשר למצוא ברשת, אלא רק בספר "סודות מתוקים 2" בעמ' 88. מה שכן מופיע, זה קישור לתבנית האפייה שבה אפתה הכוהנת את העוגה. אני הסתפקתי בתבנית קוגל הוף סטנדרטית, יש גבול לטירוף.



המתכון מתחיל בהקצפת לא פחות מ-6 ביצים עם סוכר
          
הוספת שמן
שמנת (כמובן, זה מתכון של גורן, לא?)


פודינג וניל    

שבבי קוקוס

ויש גם סוכר וניל ואבקת אפייה, אבל לא אלאה אותכם. בסוף משמנים את התבנית עם חמאה ומצפים בסוכר לחילוץ קל של העוגה:




ואחרי כ-50 דקות אפייה יוצאת עוגה עם ריח שמשגע את כל הבית וטעם נפלא
כן, היא שוב עקומה... אבל מה זה טעימה!
שמתם לב לכוכב החדש שעומד ליד הקיצ'ן אייד? כן, רכשתי בשעה טובה ומוצלחת מעבד מזון חתיכי של קנווד. כמו ישראלית טיפוסית אני עומדת להשוויץ בדיל המדהים שהשגתי - שילמתי תמורתו 500 ש"ח בתלושי חג ועוד 300 ש"ח בכרטיס אשראי! זה חלק ממבצע שהתחילו בטרקלין חשמל עוד בחג, ולמרות שהתחייבתי לחסוך כסף תמורת עשיית דברים מפחידים עם בחורים, החלטתי שזה עכשיו או לעולם לא והלכתי על זה. 

למרות שהכנתי את העוגה לפני שבוע, עד היום לא פרסמתי את הפוסט כי עבר עלי שבוע קשה במיוחד. בוס 1 בעבודה, שאני די קשורה אליו, התאשפז במצב קשה עם דלקת קרום המוח. הוא היה מורדם ומונשם במשך כמה ימים, בדומה למצב שבו היה אבא שלי (אבל להבדיל אלף הבדלות), וכל האבל והקושי עלה מחדש. הוא כרגע מתאושש מכל המצב, אבל ייקח לא מעט זמן עד שיחזור לעבודה. הוא היה קצת אבא בשבילי בשנה הזו, ומכיוון שהאבל על אבא שלי טרי, מצבי הנפשי היה בקאנטים. אני מקווה לפרסם לכם בהקדם את הפוסט השוקלדי. שבת שלום ושבוע טוב לכולנו!


                                                                                       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה