יום ראשון, 20 באפריל 2014

עוד מתכון אחד לפסח - עוגת מוס תות ב-3 שכבות מ"לאישה"

הדודים מקריות מוצקין הגיעו לבקר את אמא והביאו איתם תותים. זאת כבר לא ממש העונה, והתותים נראו בהתאם, אבל השי הזה התיישב בול על מתכון שכבר הכנתי בעבר בהצלחה רבה והוא גם מתאים לפסח. 
אני יודעת שזה יכול להיות מעצבן לקרוא מתכונים שמבוססים על פירות שנגמרה להם העונה (אני למשל שונאת את כל מתכוני "הפטל", כי פטל יש בערך ל-5 דק' בשנה, וגם זה רק בשווקי איכרים למיניהם ולא ב"רמי לוי"), אבל לדעתי אפשר בקלות להחליף את התותים בכל פרי רך אחר - מנגו, נקטרינות אולי אפילו קיווי אם יש לכם סבלנות לשערות שלו. צריך רק לשחק עם כמויות הסוכר בהתאם לפרי. 






 המתכון מצריך 850 גר' תותים, מה שלא היה לי מראש ובטח שגם לא אחרי מיון, אז הוספתי עוד 2 בננות.



טוחנים את התותים עם 3/4 כוס סוכר, 2 כפות חומץ בלסמי וקורט מלח. שומרים כוס מהרסק בצד במקרר.


מקציפים 1.5 כוסות שמנת (375 מ"ל) עם שתי כפות סוכר ומקפלים את רסק התותים פנימה.





 לתחתית העוגה משתמשים בקצפיות, "נשיקות". מסדרים אותן בשתי שכבות. אפשר כמובן להכין תחתית מרנג אם רוצים, אבל אם אתם רוצים את ה-good stuf תקנו קצפיות של בונז'ור והרבה מהן, לפחות 2 קופסאות. לי לא היה כוח לקפוץ ל"רמי לוי" אז קניתי במרכולית קצפיות מתוצרת "העוגיות של אמא" מקיבוץ יפעת. הם בסדר, אבל אין כמו אלה של בונז'ור...



יוצקים חצי מכמות הקרם על הקצפיות ומעבירים למקפיא לשעה. את יתרת הקרם שומרים במקרר. התבנית היא תבנית 26, דרך אגב. 



אחרי שעה שופכים את כוס הרסק ששמרנו בצד ומחזירים למקפיא לשעתיים נוספות, ואז מוסיפים את יתרת הקרם ושוב מאחסנים במקפיא ל-4 שעות לפחות. מוציאים כ-5 דקות לפני ההגשה.



דבר המבקר

אני: הקצפיות התרככו מהקרם והפכו לתחתית מושלמת. הוספת הבננות לתותים רק שיפרה את הטעם. עוגה מעולה שאשמח לחזור אליה עם פירות אחרים ולעדכן אותכם.

אמא: "אוי, זה ממש טוב! ממש כמו גלידת תות!" (הגלידה שאמא הכי אוהבת).

אחות 1: "מעולה!"

גיס 1: "אני מקווה שלא החבאת שם שוקולד, ניצי. זה טעים!"

אחיין 2 (14): מאוד חשש שהקצפיות יהיו יבשות מדי, והופתע לטובה. סיים את כל העוגה וביקש עוד.

אחיין 3 (9): "זה בסדר, שזה אומר 'מצוין' אצלי" אמר בלי להתבלבל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה