יום רביעי, 25 בספטמבר 2013

מתכונים לחג שני סוכות - פאי תפוחים אמריקאי ועוגיות שוקולד פאדג' עם אגוזי לוז

נכון, אתם צודקים, עוגיות פאדג' זה לא בדיוק מתכון לסוכות, אבל את החג השני חגגנו כל המשפחה המורחבת על 8 אחייניה, ולכן ידעתי שלצד פאי התפוחים אני חייבת להוסיף גם משהו משוקולד. הרעיון המקורי שלי היה להכין פעם ראשונה בחיי מקרונים, פסגת אפייה שאני מתכוננת אליה כבר מעל חצי שנה ואוזרת אומץ וחפצי מעבר (כמו פלייסמטים מיוחדים למקרונים מסיליקון, צבעי מאכל מיוחדים ועוד). אבל - הטוחן שקניתי גם במיוחד למאורע הזה התקלקל אחרי הפעם השנייה שהשתמשתי בו וגיליתי שאין לי מספיק אבקת סוכר, אז והחלטתי לחתוך כמה שיותר מהר למשהו פשוט, קל ומהיר כי גם ככה איחרתי בחצי שעה לארוחה אצל אחותי. לפחות היא כבר רגילה לאיחורי האפייה שלי ולקחה את זה בקלות. 

אז נתחיל בפאי...




בפעם הראשונה שהכנתי את הפאי (מתכון כאן), גיס 2, שלא אוהב בכלל שוקולד וקצפת אלא רק קינוחי פירות, אמר "או, הפעם ניצי עלתה על משהו מיוחד." אז הכנתי את המתכון הזה כבר כמה פעמים, לעתים הוא היה הצלחה מסחררת ולעתים נפילה נוזלית וכואבת. כדי לא לחזור על משגי העבר נתתי לו אקסטרא זמן בתנור, שעה שלמה, והתפוחים יצאו רכים ונימוחים. השוס הגדול בפאי הזה הוא האפייה של התפוחים בתוך הבצק ללא בישול מוקדם שלהם לריכוך. בעזרת מיץ הלימון, הסוכר והחמאה שעוטפים אותם, הם מתקרמלים להם בשקט מתחת למעטה הבצק, ומקבלים ארומה נפלאה מתוספת אגוז המוסקט (שלא מופיע מספיק במתכונים לעוגות תפוחים, וחבל).

אני ממליצה לכם בחום על המתכון, רק אל תוותרו לפאי עד שהוא שחום ויפה מבחוץ. בנוסף, אפשר להוריד את כמות הסוכר במילוי ל-3/4 כוס ואפילו קצת פחות מזה ומומלץ להגיש אותו חם עם גלידת וניל ליד.


עוגיות שוקולד פאדג' עם אגוזי לוז של עוגיו.נט


נכון, לא מלכות היופי, אבל כבר אמרנו שאחרת הן לא יהיו שלי
המתכון הזה קורץ לי כבר כמה שבועות, בעיקר בגלל שהוא כולל אגוזי לוז, ויש לי כמות לא קטנה טחונה שמחכה שישתמשו בה כבר כמה חודשים. משהתברר לי שעוגיות מקרון לא יצאו היום מהמטבח שלי, הלכתי מהר לבדוק אם יש לי את כל המצרכים הדרושים להכנת העוגיות. 


הכתף 'שק! כל המצרכים עומדים דום שקולים ומדודים, מחכים שנתחיל
מכיוון שלא היה לי זמן לרכך את החמאה, הכנסתי אותה לדקה לתנור שהיה עסוק באפיית הפאי. בנוסף, לא היה לי שוקולד צ'יפס, אז פשוט קצצתי טבלת שוקולד מריר וכמה מטבעות שוקולד בלגי שהיו לי. העיסה יצאה רכה מאוד, ואני חושבת שהיה טוב לו הייתה מבלה במקרר שעה-שעתיים לפני השימוש. מכיוון שזמן לא היה לי, ערמתי תלוליות בעזרת האצבעות על התבניות.




הצלחתי להכין  ולאפות שלושה מגשי עוגיות בשלושת-רבעי שעה, ועוד ללכת להתרחץ (כולל חפיפת ראש) בזמן ששניים מהם היו בתנור. 


אם תהיתם למה הן יצאו בקושי סגנית מלכת החן, הנה הרמז לפניכם -
לא בדיוק כדורי הפינג-פונג המהודקים שהמליצה המאסטר


מבחן הטעימה:

העוגיות יצאו מעולות! בדיוק כמו שעוגיו.נט הבטיחה - עמידות מבחוץ ורכות כמו פאדג' מבפנים.

אח: "מפתיע כמה הן רכות, אתה לא מצפה לזה."

אמא: "אוי ואבוי העוגיות האלה, אוי ואבוי."

גיס 1: "יותר מדי שוקולד" - wrong! so wrong

אחיינית 5 (בת 7): "ניצי ממש עוגיות מעולות." רבע שעה אחרי זה: "אפשר עוד עוגייה?" - אין, נגמרו כולן...


בפוסט הבא - אדום, אדום, אדום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה