יום ראשון, 13 באוקטובר 2013

הטיפים שלי לאיפור

כמו שציינתי בפוסט הפתיחה, יש לי עור פנים מאוד בעייתי. מגיל צעיר יחסית חיפשתי פתרונות כיסוי טובים להסתרת פצעונים, כתמים, נמשים לא מחמיאים ועור שמנוני. הגישה שלי לאיפור היא כמה שפחות רואים יותר טוב, כלומר - כמה שהאיפור יותר טבעי ואנשים לא מנחשים שיש לך בכלל מייק-אפ על הפנים, ככה את יודעת שהצלחת בחיים. 


ראו עדכון לפוסט זה ב-10 דברים שלמדתי על איפור ב-2013


אספתי כמה טיפים והשתדלתי להימנע מהידועים יותר (כמו פודרה ומייק-אפ נוזלי לעור שמנוני, ניקוי איפור לפני השינה) שתוכלו למצוא בעוד מקומות. הטיפים האלה הם האוסף הפרטי שלי והם נאספו לאורך שנים אחרי ניסוי וטעייה לא מעטים.
לא למדתי מעולם איפור באופן מקצועי ואני מחזיקה תמיד מייק-אפ אחד (לנקום), סומק אחד (קלרינס), איי-ליינר אחד (רבלון), קונסילר אחד (לנקום), ומסקרה - נחשו, נכון, אחת (לנקום). אני מאלה שקודם מסיימות מוצר ורק אחר-כך קונות חדש, עדיף תמיד את אותו האחד שהיה לי קודם. מדי פעם אני מחליפה בלית ברירה מותג, אבל זה רק אם מכריחים אותי (כמו שמפסיקים לייצר פתאום את הסומק שהתרגלתי אליו, אני מתכוונת אליכם - קלינק!)  או כי היה לי ניסיון ממש רע איתו. המקום היחיד שבו אני "מתפרעת" הוא בתחום הלקים והשפתונים, שם אני מטפחת אוסף לא קטן. אז נתחיל...
הסומק האהוב שהיה ואיננו עוד...
clinique, fresh bloom allover, colour plum poppy
והחדש שהחליף אותו בהצלחה רבה -
קלרינס, 

Blush Prodige Illuminating Cheek Color - # 02 Soft Peach


1. תמיד לחכות כמה דקות אחרי שמניחים את קרם הלחות / קרם ההגנה ולפני שמניחים את המייק-אפ ~ צריך לתת לקרם זמן להיספג בעור. 

2. קורקטור ~
מוצר שגיליתי לתומי ממש לאחרונה ואני ממליצה עליו בהתלהבות. לי יש את הקורקטור שמגיע עם המייק-אפ החדש של לנקום, וככה אני לא צריכה להתאמץ ולהתאים אותו לגוון של המייק-אפ. קורקטור הוא בעצם קונסילר סמיך מאוד, שמתאים לשחורים מתחת לעיניים, ואותי משמש גם להסתרת כתמי פיגמנטציה.
Teint Visionnaire החדש של לנקום, הקורקטור מצורף

3. ערבבו את הקונסילר עם המייק-אפ ~ 
טיפ שמצאתי פעם בעיתון כלשהו ועובד בשבילי מצוין. לא משנה באיזה קונסילר אני משתמשת באותו הרגע (וכרגע זה קונסילר של לנקום), אני מניחה טיפה ממנו על האצבע יחד עם טיפה מהמייק-אפ ומערבבת עם אצבע נוספת לפני שאני מניחה על פצעונים או נקודות אדומות. כך הגוון של הקונסילר משתלב באופן טבעי ומשתלב במראה הכללי.

4. עיבוי הריסים בעזרת הנחת אייליינר מתחת לקו הריסים ~
לא אני
הגעתי לפטנט הזה באופן טיפה משונה: קראתי בטור של אודטה לפני לא כמה עשורים על חברה של אודטה שצבעה את הקרקפת שלה בשחור בכדי להסתיר את שיערה המדלדל. אודטה נשבעה שהשיער של המתקרחת נראה פתאום שופע וצפוף. לי אין בעיה דומה, אפילו להפך, קיבלתי את השעירות של אבא שלי, אבל זה נתן לי את הרעיון של עיבוי והדגשת הריסים בעזרת הנחת אייליינר שחור מתחת לעפעף העליון. ממליצה בחום!

5. לא חייבים מברשת ~
לי מאוד נוח לעבוד עם האצבעות של הידיים בהנחת המייק-אפ, הרבה יותר מאשר עם מברשת, ואני לא יכולה להגיד שיש הבדל כלשהו מבחינת הגימור. כל עוד המייק-אפ איכותי לא צריכה להיות בעיה. אני כן 
כמובן, רצוי לשטוף את הידיים עם סבון לפני. 
משתמשת במברשת בשביל הסומק והפודרה, אבל אם הייתי משתמשת בסומק נוזלי אני משערת שגם אותו הייתי מניחה עם האצבעות. 

6. לנקום ~
אין לי ניסיון עם מותגי יוקרה אחרים, מודה. אני נאמנה למייק-אפ של לנקום כבר בערך 14 שנה. יש לו רמת כיסוי מעולה, עמידות טובה שרק משתפרת (לאחרונה הם הוציאו מייק-אפ ל-24 שעות), ואנשים לא מנחשים אפילו יש לי נמשים אחרי שאני שמה אותו. ניסיתי בעבר מייק-אפים זולים יותר, כמו של רבלון או ניוואה, אבל אין מה להשוות. רמת הכיסוי של טיינט-איידול או טיינט-ויז'יונר החדש הם ללא תחרות. המייק-אפ בלתי מורגש, וברגע שמוצאים את הגוון הנכון הוא משתלב באופן קסום בעור הפנים. שווה כל אגורה!

7. פיגמנטציה - שלא יעבדו עליכם ~
אין שום טיפול לפיגמנטציה מלבד פילינג שעושה רופא מומחה! לא יעזרו כל המשחות החדשות, הפורמולות היקרות או שאר תרופות סבתא! גם לאחר שפיתחתי ציניות עמוקה לנושא, עדיין הצליחה הקוסמטיקאית שלי למכור לי חבילת הבהרה במחיר שערורייתי עם הבטחה שתחזיר את הכסף אם זה לא יעבוד (מה שמן הסתם לא קרה, והעדפתי לא להתעקש כדי לא להעכיר את היחסים בינינו. היא עובדת בקיבוץ, מה שמאוד נוח, ועושה גבות סופניות). כמובן, שיש גם מקרים, במיוחד אצל נשים שעברו הריון, שבהם הפיגמנטציה נעלמת מעצמה כעבור זמן מסוים, אפילו כמה שנים. אמן, שבקרוב גם אצלי.

8. גלולות ואקנה ~
אפרופו שלא יעבדו עליכם, אקנה היא בעיה הורמונלית שלא שייכת רק לצעירים, והפתרון היחיד לה הוא או שינוי הורמונלי טבעי או גלולות (במידה ואתם נשים). נכון, ראקוטן גם יכול להועיל למקרים מאוד קשים של אקנה, אבל אחרי ניסיון אישי כפול איתו (פעם ראשונה 7 חודשים וסבב שני 3 חודשים), אני מכנה אותו רעל! בפעם הראשונה
שוב, לא אני
הוא גרם לי לדיכאון עמוק שהוביל להפסקת שנת השירות שלי ומנע את גיוסי לצה"ל (זה היה בשנת 2000, לפני שהתפרסמו מחקרים בדבר תופעת הלוואי הזו); ובפעם השנייה הוא ייבש לי את כל המפרקים ובקושי יכולתי ללכת. הפתרון היחידי לשחורים העמוקים שלי, שבגינם סבלתי מטיפולי תופת קוסמטיים במשך 11 שנים, היה גלולות למניעת הריון. פשוט נכנסים לגניקולוג/ית ומבקשים גלולות שטובות גם לעור הפנים, הם כבר יודעים על מה מדובר. בעבר לקחתי "יסמין" עד שהן הפסיקו להיות אפקטיביות, ועכשיו אני נוטלת "בלארה". העור חלק ונעים, ואם לא מתאים לכן סוג אחד של גלולות, פשוט לכו שוב לרופא/ה ובקשו אחר. יש כל-כך הרבה סוגים, בטוח תמצאו את המתאים לכן. שווה כל מיגרנה שחטפתי בגללן!


9. אין מבצעים בסופר-פארם ~
"199 ש"ח ל-90 מ"ל, במקום 510 ש"ח" -
זו כנראה ההגדרה
לחוצפה במילון אבן-שושן
אפרופו גזר שלא יעבדו עליכן, סופר פארם אלופים בלהמציא מחירים למוצרים ואז לטעון שיש עליהם מבצע. זה קורה הרבה במחלקת הבישום, בה יופיע מחיר מופקע של 500-400 ש"ח על הבושם ומתחתיו מחיר "המבצע". למשל, הבושם פינק של לקוסט - תמיד נמכר, ולא משנה מתי, ב-199 ש"ח ל-100/90 מ"ל, אבל ס.פ לא יתביישו לכתוב עליו 349 ש"ח ולהעמיד פני מבצע. כנ"ל, לגבי המגבונים להסרת איפור של מותג הבית, life - תמיד הם נמכרים במחיר של 1+1, בערך 11 ש"ח ליחידה, אך כל פעם מחדש תודבק עליהם מדבקת "מבצע" בולטת. ויש עוד אינספור דוגמאות, כמו הנחה תמידית על מוצרי רבלון, ג'ייד, לוריאל ודומיהם, שלעולם לא נמכרים במחיר "המלא" שלהם; או מבצעים על מייק-אפים יוקרתיים רגע לפני שיוצאת קולקציה או מוצר חדש לשוק של אותה חברה (קורה הרבה עם לנקום. אני תמיד יודעת שעומד לצאת מייק-אפ חדש כשהם מוכרים את הקודם במבצע).


10. עיפרון תוחם לשפתיים בצבע של השפתיים ~
לא חייבים שעפרון השפתיים יתאים לשפתון, הוא יכול גם להתאים לגוון השפתיים ואז השפתון "מתלבש" עליו. כתבתי על זה כאן כבר בפוסט קודם ואני ממליצה על זה בחום. התגלית הזו נפלה בחלקי לחלוטין במקרה בעזרתה של דיילת מועילה של לנקום לפני לא מעט שנים. ככה יש לי רק עפרון תוחם אחד, והוא מספיק לכולם. 

11. לימדו מניסיונן של אחרות ~
הרבה פעמים לפני שאני רוכשת מוצר חדש, בלא מעט כסף, אני עושה סקר קצר באינטרנט ומחפשת ביקורות לגביו מבלוגיות וגולשות אחרות. מקור מידע אמין נוסף הוא מדורי סקירת המוצרים בעיתוני הנשים השונים, כאלה שנותנים ציון למוצר ולא רק מדווחים על קיומו. ככה גיליתי את הטיינט איידול של לנקום, את הגלוס של YSL, את המסקרה היפנוז של לנקום, ונמנעתי מלקנות שפתון אדום של בורז'ואה בסטרוברי, כי מצאתי בלוג מלפני שנתיים שכתב שהפסיקו את הייצור שלו (מכאן המסקנה שמדובר במכירה של מוצר שעוד רגע פג-תוקפו). 


12. מוצרים מיותרים ~
מדי פעם חברות הקוסמטיקה מנסות למכור לנו המצאה חדשה רק בשביל לעשות על גבינו רווח נוסף. למשל - מסקרה לריסים התחתונים, או פריימר לעפעפיים. בעניין הריסים התחתונים, אני מאמינה שרובכן מגחכות רק מלקרוא את זה, ברור שמסקרה שמתאימה לעליונים תעשה את העבודה גם עם התחתונים. לגבי הפריימר לעפעפיים - פשוט שימו טיפה מהמייק-אפ שלכן על העפעף. אל תקנו כל מה שמנסים למכור לכן, תהיו מודעות לעובדה שהחברות האלה, בסופו של דבר, מחפשות את הרווח. אותו דבר נכון לגבי קולקציות סתיו/חורף/אביב/קיץ באיפור, פשוט תתעלמו ותקנו את הצבעים והגוונים שהכי מחמיאים לכן ותואמים את מצב הרוח. הטרנדים האלה נכונים בעיקר למסלולי התצוגה ולא לרחוב. 
"קליניק משיקה את Bottom Lash Mascara -
מסקרה המיועדת להבליט את הריסים התחתונים בלבד ומספקת עמידות ל- 24 שעות"
-
ועל זה נאמר - AS IF!!!

טוב, זהו להפעם. יש עוד טיפ אחד נוסף וגדול, שאותו אני שומרת לפוסט נפרד. השבוע לא יצא לי לפרסם כאן מתכון ליום שישי כי זה היה יום שישי לא רגיל, ואולי אפרסם סקירה של מתכון באמצע השבוע. אני עמוסה כרגע בענייני פרנסה מהצד שממלאים אותי ברגשות אשם כל פעם שאני פותחת את המחשב שלא לצורכי אותו פרויקט, ולכן קצב הפוסטים ירד משהו בשבוע האחרון. אני גם עוד חייבת להוסיף לכאן פוסט ראשון על מוסיקה.

ואתן, מה איתכן? יש לכן טיפים שעוד אף אחד לא מכיר? בואו, תחלקו איתי, תמיד שמחה לשמוע...


see you


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה